2010.07.24 Bada

"Om du inte klarar av att komma förbi dina psykiska spärrar med vattnet, så kan du glömma allt vad Afghanistan, din militära karriär och jägartjänst heter."....

Det fick jag höra från en utav mina närmaste vänner, och då tog det hus i hellevette inombord på mig.
Ingen säger åt mig vad jag klarar av, och inte klarar av. Särskilt inte om ämnet gäller min militära karriär, framförallt inte en som är min vän.

En kvart senare står jag iklädd i bikini på badhuset, och sitter i bubbelpolen inne på damernas avdelning och tvingar ner huvudet med öppna ögon. Satan vad det sved. ytterligare 10 minuter senare är jag i den stora poolen och pressar ner mitt huvud i de jävla äckelvattnet och försöker tvinga mig själv att se under vatten, jag ser inte ett skit.

Jag ska förklara lite nermare vad ovanstående gäller.

Mitt dröm-extrajobb (förutom som ordningsvakt då) är som badvakt. Jag bor 10 minuter gångväg i från badanläggningen här i Uppsala och det har figurerat som mitt andra hem sedan jag flyttade till Uppsala. Det är även där jag tränar på gymmet. För det måste man klara av vissa fysiska tester.

I vintras lämnade jag mitt CV i receptionen strax innan stängningsdags på kvällen vid 21 tiden. Dagen efter vid lunchtid ringer personalchefen och undrar när jag kan komma och göra badvakts provet.jag blir så glad när han ringer, för hur ofta är de en chef ringer dagen efter man har lämnat in en ansökning?

jag gör provet, och misslyckas, igen, och igen, och ännu en gång till. 

Svåraste biten var att dyka ner så långt och inte se någonting.

Nu i sommar så var jag där igen, fast i sjukvårds-uppdrag när dom spelade in Postkodskampen på badhuset, och badvakterna känner igen mig väl vid de här laget.
Så sade en utav att dom söker folk till hösten igen. Jag går dit en dag till badhuset och provar försöka göra badvaktsprovet för mig själv, men kännde att det inte gick.
Det är bland annat grejor som att hoppa ner ifrån treans trampolin, utan glasögon och hämta upp dockan. Det blir totalt 8 meter. Framförallt när man aldrig har kollat under vatten utan simglasögon. sen att hämta fem ringar på 5 meters djup och bara ta 5 andetag mellan varje..det är inte så enkelt som de låter.

När jag väl kommer till badhuset idag efter att min vän hade fått mig på krigsstigen där när jag gett mig fan på att ingen säger vad jag kan och inte kan, så fixar jag av att hämta ringjävlarna på djupet i egen tempo, samt hämta dockan ifrån 5 meter.. tack vare min väns ord, som även sved lite mer i hjärtat än ögonen..

Just nu ser jag ut som om jag tagit mängder med krakk för mina ögon är så rödsvullna av allt jävla klår..

Så nu vet ni att INGEN BRÅKAR MED MIG OM MIN MILITÄRA KARRIÄR! Och det firar vi denna lördag med cashewnötter och cola zero.

Är ni vän till någon som vill verkligen klara av någonting. Så hittar ni dennes svaga punkt. Så är saken biff.



Kommentarer
Postat av: Sorken

Du gjorde mig stolt och glag.



Men jag visste att du kunde.

2010-07-25 @ 02:06:27
Postat av: Björnen

Sorken! du vet för mycket!

2010-07-25 @ 05:14:45
Postat av: Jazzy

Jag hoppas att du når ditt mål till slut & klarar proven! :)

2010-07-25 @ 14:01:28
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0