2010.09.30 Lättnad



Ouuuuuuuuuuh! En period av lättnad sköljd igenom min kropp efter jag lyckades vara ute 4 km i löpspåret igår - UTAN MEDICINER OCH UTAN VÄRK I NACKEN!! Jag var helt normal.
Det finns helt enkelt hopp för mänskligheten, och för mig. Även om jag inte klarade springa raksträcka efter en tids förskylning på det, på det men jag tog mig igenom banan.
Jag förstår inte varför jag börjar hosta av kall luft? Hmmm..


Personlig tränare..Jag hade en sådan på mitt gamla gym. Men nu har jag/ska jag leja en utifrån som är tidigare en bekant till mig, som är utbildad oxå. Det var inte min gamla tydligen.
Dessutom tror han på mig, och han har lite samma tänk som mig. "Ingenting är omöjligt" Det är bara idioter som tänker så och bla bla.. Så jag hoppas jag får ett gediget program att bita i så jag fixar följande saker. Om jag ska klara mig igenom så kan inte jag mjukstarta och och jobba mig uppåt. Utan jag måste gå in hård från början om jag ska fixa det och hålla högt tempo.


Löpning: 1 mil 45 min terräng
Bänkpress egen vikt: För närvarande 78 kg, men jag lär nog gå ner en hel del med takt att jag lär mig springa så snabbt som ovanstående.
Dips: 20 rep
Räckhäv 12 rep
 
Pushups 4takt: 100 st
Situps 4takt 60 st
Upphopp 30 cm 50 st
Rygghäng 160 sek
Armhäng 65 sek
 
Marsch med ryggsäck på 20 kg står det i kraven oxå, men osäker på hur länge, men jag gissar på 2 mil.

Försöker lägga om en struktur så jag ska ha råd med allting jag har råd med denna månad. Utan att behöva leva på nudlar hela månaden. Inte lätt det heller.

Kommentarer
Postat av: Jonny Moberg

Hosta av kall luft, jag har sett vissa som springer med nått typ av filter i munnen. Kan det vara nått eller har det något annat syfte? //jonny

2010-10-01 @ 19:38:54
Postat av: David

Hejsan!



Va skoj att du kommit igång med träningen... när åker du till Svalbard ?



I texten nedan finns svaret på din gissning om hur lång marsch man gör med tung packning ;)



http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Forband/Blekinge-flygflottilj-F-17/Befattningsbeskrivningar/GA-927-Flygbasjagare/

2010-10-02 @ 02:40:26
Postat av: Anders

Att äta nudlar hela månaden lär ju inte vara klockrent med tanke på att kosten är lika viktigt som träningen om man vill komma i form...

2010-10-04 @ 22:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0