2010.10.02 Löpning

Löpningen gick awesome idag. Hela dagen har varit awesome. Hmm..bara gått runt och belönat mig själv idag. Good shit.
Min nya taktik blir att lördagar är belöningsdagar för veckans slit. Så om jag kämpar gärnet hela veckan så kommer jag längta till helgen oxå. (vilket jag aldrig gjort tidigar om jag varit ledig).
En annan taktik är att jag måste börja umgås med människor..alltså inte jobba + människor = umgås.
Nej bara så där normalt. Har nästan glömt bort hur man gjorde det tills jag träffade en ny vän häromdagen. Det fick mig att glänsa hela dagen idag.
För att slita ytterligare på en gammal klysha = umgås med människor som gör dig glad.

Har en PT som tror på mig, som gör att löpningen blir lättare, allt blir lättare när det finns personer som tror på en, den som jag hatar mest av allt när det gällr träning så är det löpningen. Har fått ett kanonschema vad det gäller löp-träning nu. Vilket gör att jag kommer fixa milen på dom där 45 minuterna.
Idag blev det mjukstart på intervaller i:
3 min
vila
2 min
vila
1 min
vila
3 min
vila
2 min
vila
1 min
vila

Vilan är 1 minuter. Det gick runt på 4 km idag oxå. Yäy! inte heller någon smärta i nacken. Det finns fortfarande hopp för allt.

Nu ska jag gå och göra någonting annat som gör mig på jävligt bra humör..time to save lifes.. bara att dra på sig sjukvårdarkostymet och dra runt med största smilen.
Oavsett väder och vind så är jag aldrig så lycklig som när jag får fokusera 110 procent på en människa som behöver hjälp. Dååå mår jag bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0