2010.10.04 Matlåda


Fisktangine med paprika och chili. + couscous.
Drar ut på praktiken imorgon så då ska de va matlåda.
Egentligen ska det vara curry men jag hade inge curry, så jag tog det som var snarlikt och kaaanske kunde smaka lika gott. Ehum.. men jävligt gott blev det iaf. Rekomenderas om man gillar fruktig fiskgryta, för de är aprikoser och russin i det. I know. It sounds strange. Men här är receptet iaf.

Tina 400-500 gr fryst fiskfilé, spelar ingen roll vilken.
Koka upp 2dl vatten och 2 msk i en liten kastrull.
Skär 12 bitar torkade aprikoser i en mindre bitar.
Lägg i aprikosbitarna och tillsätt 1 dl russin i kastrullen.
Ta av kastrullen från värmen.

Skala och hacka 2 gula lökar.
Skär fisken i små bitar.
Blanda löken, 1 krm salt, 1 1/2 tsk curry/chili, 1 tsk paprikapulver och 1 1/2 msk olivolja. Blanska geggan, och lägg i fiskbitarna. 
Låt stå och dra i ca 5 min.
Fräs fiskblandningen i 1 1/2 msk olivolja i 2-3 min i en stekpanna med höga kanter.
Smula ner en buljontärning (spelar ingen roll vilken).
Tillsätt 3 dl vatten.
Låt sjuda under lock i ca 5 in tills fisken är klar.
Koka upp den torkade frukten och tillsätt till grytan.
Blanda 1/2 hackad persilja.


Ingredienser:
Torkade aprikoser
Russin
2 gula lökar
Persilja
Paprikapulver
Curry
Buljontärning
+
bulgur, eller couscous.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0