2010.10.09

Long time no seen..
Vet ni vad?! :D
Idag hade jag min första övningskörningslektion i Jakan i Fjollträsk. Och lappen är tydligen närmare än vad jag trodde.
Trafikskoleläraren hamnade inte på nervsyk, Jakans villaområde kan pusta ut, och bilen överlevde. Alla glada och nöjda.
För att inte ha rattat en biljävel på 2 år så visade sig att jag hade underskattat min bilkörning rejält. Alla glada och nöjda.


Jag blev kvar i Stockholm under natten. Passade på att fråga en bekant om han ville ses på kaffe, slutade med att jag blev kvar hos honom över natten. Vägen hit var en låååång bit.

"Vilse i skogen vandran Björnen omkring" var en återkommande melodi när jag vimsade runt från hans jobb på Söder till Älvsjö.
Det skulle ta en kvart att gå ifrån pendeltågsstationen hem till honom enligt hans beskrivning. Det tog 2 timmar för mig.
Tjurig som ett jävla bi var jag över att drattans Iphonen hade dragit slut på batteriet, så GPSen miste sin funktion. Tillslut bland alla träd ser jag räddningen över ett nattöppet hotell i Älvsjö där jag ber snällt om att kunna få ladda min telefon. Ringer till min vän och bölar om att jag är jättevilse, slutar med att hans kompis letar rätt på mig och kommer och skjutsar hem mig till honom.

Vad har jag lärt mig?
-Lita aldrig på GPS.
-Lyssna NOGA på vägbeskrivningar.
-Jag är rädd för Stockholmare. Släpp mig aldrig själv på deras gator igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0