2010.10.19

Har nyligen kommit hem ifrån praktiken, slängt i mig käk, innan jag ska iväg på föreläsning ikväll på Röda Korset om mänskliga rättigheter. Ska bli sjukt intressant!
Imorgon åker hela firman + mig till Elmässan i Stockholm! Något som jag har gått runt och längtat efter sen datumen blev satta för årets mässa! Ska bli kul att se nya produkter som kommit ut på marknaden! Men jag ska döda fördomar imorgon så det bara skriker om det.

Ibland knäcker jag som garderobiär, och jag glömmer aldrig blicken jag fick från en kille när jag berättade vad jag gjorde på dagarna.

*Nykter Kille i 25 års åldern inser till slut att han måste lämna in sin jacka efter vaktens trettioelva påpekningar, får en känsla av att han vill lägga in en stöt på mig då han blev kvar och skulle stanna kvar och prata efter hans polare gått*
Kille: Hur mycket kostar det?
Jag: 20 kr
Kille: Aaaaahaaaa.. ja inte kunde jag veta heller..jag är inte från stan och jag är ju bara en simpel hantverkare..
Jag: Jag oxå!
Kille: Ahahahahah..du?! hantverkare?!
Jag: Elektriker..och du?
Kille: *synar mig upp och ner* AHAHHAA..golvläggare..jag ska ge dig ett test..Vad är en UPS*?
Jag: *Ger en lång förklaring*
Kille: *Synar mig upp och ner, stora ögon, blir tyst, säger ingenting och ger mig en konstig blick som säger att jag just nu dödade 3000 miljoner utav hans fördomar*

Den blicken lär jag sent glömma. Vi människor har en fin förmåga att döma folk efter utseende direkt. Jag vet inte om hjärnan sätter in saker i fack direkt bara för att sortera upp saker, för att detta ska bli enklare..Även om jag är relativts fördomsfri av mig, så kan jag komma på mig själv ibland inombords om vad jag tänker om folk och dess utseende, och hur det inte alls går ihop. Någon i liknande tankebanor?
Bara för att jag pluggar inom ett mansdominerat yrke, betyder det inte att jag måste klä mig som en man civilt. Nackdelen är bara att det måste till mycket mer för att vinna respekt i branchen om man nu väljer att klä sig kvinnligt.
Om man på kvällen kommer struttandes runt på 13 cm klackar på kvällarna, så är det ingen som tror att man på dagarna står med en slagborr som väger "=#)¤#%" på dagarna. Dom skrattar en rakt i ansiktet! Been there, experience that!
Så bara för det ska jag göra mig EXTRA fin imorgon!
*EN UPS är en batteribackupp för larmkort, och servrar, och andra saker som man helst inte ska bryta strömmen om man ska in och pilla någonstans.

För att lätta upp stämningen i det bittra regnrusket så bjuder jag på en bild på mig som får mig att bli extra glad, på ett utav mina extrajobb.

Kommentarer
Postat av: luffi

hehe extra jobb? du? jobbade du på postkodkampen? jag var deltagare där och det fanns en lika dan krockodil där!!

2010-10-19 @ 20:20:41
URL: http://www.luffi.se
Postat av: luffi

hahhaha halmstad! så jag var där i tre prog! smal som fan! HAHHAAH kolla lite i bloggen på typ juli! så ser du! HAHHAHA vad världen är liten ändå!

2010-10-19 @ 22:11:01
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0