2010.10.23 Arbetsnarkomanen strikes back!


Drömmar och mål, vad är det för dig?

En helt makalös helg. Just nu har jag ingen ledig golvyta i min lilla lägenhet, så jag får kliva på all reklam för att nå fram från punkt A till B. Haha. Lite som "inte nudda mark"-leken man lekte på högstadiet.

Vaknade idag vid 15.30, slängde i mig frukost och har sorterat reklam sen dess. Så nu ska jag in i dushen, sminka mig och sen dra till mitt andra jobb på krogen. Workin @ Bullit 2night.
När jag slutar vid 03, så drar jag hem och kör ett reklamdistrikt. Så förhoppningsvis kommer jag in i sängen vid 06 idag.
När man sitter där på sängen, och tryckvätskan har fastnat på fingrarna, så känner man att man bara vill lägga sig ner och inte finnas till något mer, varför sliter man som ett djur? Varför jobbar man som en galning?
Jo, sen kommer små små saker som man börjar reflektera över.

När jag väl har sparat ihop till mina utbildningar så kommer jag uppskatta dom såååå himla mycket mera när jag står där med utbildningsbevisen i handen.

När andra känner motgång, så når jag mycket längre för det är en barnlek för mig.
Oavsett om jag gråter ibland över hur slut man är, så har jag gett mig ett jävlar anamma om att jag ska spara ihop som där 13000 kronorna. Om det inte nu är 15000 kanske? För ibland händer det att saker blir så jävla jobbigt att det nästan blir barnsligt lätt! Livet är som en cirkel!
Saker som inspirerar mig är bland annat Blondinbella och Svenska Hollywoodfruar + Svenska New York fruar. Tycka vad svenskar vill om dom, men vissa har jobbat hårt för att nå dit där dom är idag. Folk som vågar gå sin egna väg, oavsett vad mellanmjölkssvensken säger om dom, sådana människor inspirerar mig. Får mig att resa mig upp. Tänka på att slit lönar sig.


Nej nu ska man marsch pannkaka göra krubb, och dra iväg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0