2010.09.22 My new best friend



Here is my new best friend! 270 spänn på Intersport, mycket bra att ha när man bor i en stad utan nå som helst vättiga löparspår. Blir skitsvårt att mäta distansen om man inte bara vill springa raksträcka på asfallt.
Jag provade den igår genom att marschträna i 6 km. :) Den visade bra resultat. Visar steg, distans och tid hur länge man sprungit. Thats good shit.

Visar sig inte bli något kampsportande för mig denna höst då jag piper iväg till Svalbard och kan inte punga ut 1200 lax för en månads träning.
Skolan beslöt sig för att vilja skicka iväg mig tidigare då de skedde vissa missöden på min praktikplats som gjorde att jag måste sluta där. Då hoppas jag dom skickar iväg mig längre oxå!
Jag kom gråtandes ifrån min praktikplats igår vid lunch, som slutade med ett möte med några lärare och vice rektorn. Berättar mer om det sen i ett annat inlägg, men det är den eviga kampen om att vara bokstavsbarn.

Nu återstår de, jag har "lite" ont i halsen. Ska jag ut o löpa eller ej?
Har legat sjuk i över en veckas tid, som går i cykler, då jag likt förbannat ska ändå tvinga mig ta mig till skolan. Hmmm.. Eller ska jag fortsätta gnälla över min hals och fortsätta pluggandet, men innan jag sätter mig igen, gå o köpa glass så att ja kan göra milkshake?

Sitter och tröcklar med 1700 talet och upplysningstiden.
Har nu senaste kvarten suttit och funderat på hur jag ska enklast förklara frågan i Svenska B "Vad är det för lektion i experimentell fysik som magister pangloss ger kammarjungfrun?"
Jag tror jag fick en killes hjärna, för jag kan inte riktigt ordbajsa på ett finare sätt. Så svaret blev "Experimentell fysik är ett finare ord för det vi i modern tid kallar Biologi - sex och samlevnad. Enda skillnaden är att man i nutid inte knullar med sina lärare som i en del av undervisningen"...

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0